سلام

 

(لینک)هدف از راه اندازی سلام چیست؟ سلام چه مزیتی بر سایر موتورهای جستجو دارد؟  چرا از نتایج موتورهای جستجوی دیگر استفاده می کنید؟

سلام با هدف کمک به جستجوی بهتر کاربران ایرانی ساخته شده است. از یک طرف هیچ کدام از موتورهای جستجو تمام فضای وب را به صورت به روز پوشش نمی دهند.از طرف دیگر الگوریتمهای مختلف رتبه بندی در موتورهای جستجو باعث می شود که برخی اوقات، صفحه مورد نظر کاربر در نتایج اول نیاید. در نتیجه محققان برای جستجوی دقیقتر در موتورهای جستجوی مختلف جستجو می کنند.
ایده متاجستجوگرها ادغام نتایج جستجو در موتورهای دیگر به روشی هوشمندانه و نمایش آنها به شکلی همگون برای کاربر است.
در کنار خدمت جستجو، متاجستجوگرها سرویسهای جانبی مختلفی ارائه می دهند که کاربر را زودتر به نتیجه دلخواه خود برسانند.
تمامی موتورهای جستجوی فعلی در زمینه شناسایی هرزنوشته های فارسی ضعیف عمل کرده اند. از مزیتهای جدی سلام، تشخیص این صفحات است. از دیگر مزیتهای سلام نیز می توان به سرویسهای مختلفی اشاره کرد که در کنار خدمت جستجو، به کاربر ایرانی ارائه می گردد. سرویس ویکی، لغت نامه، اوقات شرعی و ... از جمله این خدمات جانبی است.

(لینک)آیا سلام همان موتور جستجوی ملی است؟

در این سوال دو ابهام وجود دارد.
  • ابهام اول در کلمه ملی است. در اینجا باید بین کلمه ملی، دولتی و بومی تفاوت جدی قائل شویم. واژه ملی در جایی به کار برده می شود که قانونا منفعت آن متعلق به همه مردم باشد مانند جنگل و دریا. واژه دولتی نیاز به توضیح ندارد. از طرفی در عرف، محصولی که با توان و امکانات داخلی ساخته شده باشد، بومی می نامند. از این جهت سلام یک محصول بومی است.
  • ابهام دوم نیز کلمه موتور جستجو است. همانطور که قبلا گفته شد، سلام یک موتور جستجوی مستقل نیست، بلکه متاجستجوگر است. در حالیکه بینگ یا زال، موتور جستجو هستند.
در نتیجه سلام یک متاجستجوگر بومی است.

(لینک)زال چیست؟

زال یک موتور جستجوی فارسی است که توسط شرکت بیان و با هدف ارتقا کیفیت خدمات جستجو برای کاربران فارسی زبان در حال توسعه است. برای کسب اطلاعات بیشتر به http://zal.ir مراجعه کنید.

(لینک) هرزنوشته چیست؟ چگونه یک سایت را هرزنوشته معرفی می کنید؟

هرزنوشته ها، بر اساس مدلی هوشمند و آموزش دیده و به صورت خودکار شناسایی می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به شناسایی هرزنوشته ها مراجعه کنید. 

(لینک)آیا جایی برای ثبت سایت دارید؟ آیا وب مسترها می توانند سایت خود را به سلام معرفی کنند؟ چگونه سایت خود را در سلام بالا بیاوریم؟

دقت کنید که سلام یک متاجستجوگر است نه یک جستجوگر مستقل. در نتیجه هر راهی که برای بالا آمدن یک سایت در سایر موتورهای جستجو موثر است، در سلام نیز موثر خواهد بود.
بخش وب مسترها در زال در حال پیاده سازی است. با توجه به اینکه زال یک جستجوگر مستقل است، اطلاعات وب مسترها به زال کمک می کند تا برای بازدید صفحات سایتهای معرفی شده برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.
 روشهای منحصربفردی وجود دارد که بتوانید سایت خود را به نحو موثری به زال معرفی کنید. این روشها به تدریج معرفی می شود. با توجه به اینکه سلام تنها سایتی است که از زال استفاده می کند، این روشها به شما کمک می کنند تا سایت خود را در سلام هم بالا ببرید.

(لینک)جستجوی تصاویر چه زمانی به سلام اضافه می شود؟

پیاده سازی اولیه جستجوی تصاویر تمام شده است. تلاش می کنیم که این امکان، هر چه زودتر به سلام اضافه شود.

(لینک)آیا برنامه خاصی برای کار با سلام بر روی تلفن همراه دارید؟

پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه در اولویت قرار گرفته است. 

(لینک)چرا برای سلام تبلیغات نمی کنید؟ چگونه می توانیم برای سلام تبلیغ کنیم؟

سلام در مرحله آزمایشی-اولیه است. برنامه ریزی به این صورت است که تا زمان انجام آزمایشات مختلف و تکمیل امکانات، تبلیغات جدی نداشته باشیم. در این دوره زمانی، نظرات و پیشنهادات شما می تواند بسیار کارگشا باشد.

(لینک)مشکلاتی که در سلام می بینیم چگونه گزارش کنیم؟

در زمینه گزارش مشکلات یا ارائه پیشنهادات می توانید به لینک پیشنهادات و گزارش خطا رفته و درخواست خود را با ما درمیان بگذارید. مطمئن باشید که نظرات شما هر روز و با دقت بررسی می شود و به سرعت اقدام لازم صورت می گیرد.

(لینک)چرا بیان پیشنهاد مشارکت و حمایت بخش دولتی را نمی پذیرد؟

  • تجربه نشان داده است که تزریق پولهای بی حساب دولتی، باعث رخوت، کاهش کارامدی و از بین رفتن خلاقیت ها شده است.
  • با توجه به عدم ثبات مدیریت در بخش دولتی، حمایت های دولتی بیشتر به سمت بهره برداری های کوتاه مدت تبلیغاتی سوق داده می شوند.
  • در موارد بسیاری حمایتهای دولتی به دخالت های فراوان و نهایتا تصدی گری منجر شده است.
  • سرمایه اصلی بیان نیروهای متخصص آن است و عدم وابستگی به اقتصاد دولتی از اهداف بلند مدت بیان است.
  • بهترین حمایت دولت از متخصصان و بخش خصوصی واقعی، سیاستگذاری های کارشناسانه، ایجاد ثبات در بازار و کاهش نوسان تصمیمات است.