سلام

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

اضافه کردن سلام در مرورگرها

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۱، ۰۵:۲۳ ب.ظ

یکی از امکانات مرورگرها اضافه کردن جستجوگرها به آنها است. از این راه شما می توانید لیستی از جستجوگرها را در نوار آدرس مرورگرها معرفی کنید و بدون نیاز به وارد شدن در سایت جستجوگر عبارتی را جستجو کنید.

از طرفی شما می توانید جستجوگری را بعنوان پیشفرض در مرورگر معرفی نمایید و از آن پس در نوار ابزار بجای وارد کردن نام دامنه، عبارت مورد نظر را جستجو کنید و نتیجه آن در سایت جستجوگر نمایش داده می شود.

اضافه کردن سلام به لیست جستجوگرها

فایرفاکس (Firefox)
 ابتدا به سایت salam.ir رفته، سپس در قسمت راست نوار آدرس در لیست جستجوگرها  با انتخاب گزینه "add"Salam سلام را به عنوان جستجوگر به آن لیست اضافه کنید، به این ترتیب شما با انتخاب سلام در آن لیست میتوانید ابرجستجوگر سلام را در نوار ابزار خود داشته باشید و بدون نیاز به وارد شدن به سایت سلام در آن جستجو کنید.

انتخاب کردن ابر جستجو گر سلام بعنوان جستجوگر پیش فرض

شما میتوانید سلام را بعنوان جستجوگر پیشفرض در مرورگرتان مشخص کنید، با اینکار شما میتوانید با جستجو کردن در نوار آدرس به جای وارد کردن نام دامنه، عبارتی را جستجو کنید و نتیجه جستجو  در ابر جستجوگر سلام برای شما نمایش داده میشود.


فایرفاکس(Firefox)
برای ایجاد این تغییر باید در نوار آدرس عبارت about:config را تایپ کنید و پس از عبور از صفحه اخطار وارد صفحه تنظیمات فایر فاکس می شود، در قسمت Preference Name عبارت keyword.URL را پیدا کرده و در مقدار Value عبارت =http://salam.ir/results?q را بنویسید، پس از بستن صفحه تنظیمات میتوانید عبارت مورد نظر خود را در نوار آدرس وارد کرده و نتیجه جستجو آن را در ابرجستجوگر سلام ببینید.

کروم(Chrome) و کرومیوم (Chromium)
برای ایجاد این تغییر شما باید بعد از  وارد شدن به سایت سلام (salam.ir)، در قسمت تنظیمات (settings) مرورگر خود وارد شده سپس گزینه "... Manage Search Engine" را انتخاب کنید. در آنجا بر روی گزینه Salam رفته و گزینه Make Default را انتخاب کنید.